Z revidirano uredbo o sodelovanju na področju varstva potrošnikov bodo imeli nacionalni izvršilni organi večje pristojnosti za odkrivanje in ustavitev spletnih kršitev zakonodaje o varstvu potrošnikov, svoje delovanje pa bodo na ravni EU lažje usklajevali.

 

Novi predpisi bodo odpravili pravne pomanjkljivosti, ki so večje tudi zaradi različnih  sistemov za varstvo potrošnikov po državah članicah. Preiskovalne in izvršilne pristojnosti bodo morale po novem med drugim vključevati:

  • pridobivanje informacij pri registratorjih domen in bankah, da bi lahko odkrili nepoštene trgovce,
  • nakup blaga ali storitev za namene poskusnega nakupa, tudi s skrivno identiteto,
  • uvedba jasno vidnega opozorila, namenjenega potrošnikom, ali odreditev odstranitve ali omejitve spletne vsebine (npr. spletnega mesta ali aplikacije) pri ponudniku gostovanja, če se nezakonitih praks ne da drugače preprečiti,
  • nalaganje kazni, npr. glob ali periodičnih denarnih kazni,
  • pridobitev zagotovil pri trgovcu, da bo prizadetim potrošnikom zagotovil ustrezno odškodnino, ter seznanjanje potrošnikom o tem, kako zaprositi za odškodnino.

 

Boj proti obsežnim kršitvam

 

Evropska komisija bo usklajevala ukrepe v primerih, ko je kršitev škodovala, škoduje ali bi lahko škodovala kolektivnim interesom potrošnikov v vsaj dveh tretjinah držav članic, ki skupaj predstavljajo vsaj dve tretjini prebivalstva EU.

Ena ključnih zahtev Parlamenta med pogajanji s Svetom je bila večja vloga potrošniških organizacij. Te bodo po novem imele  proaktivno vlogo pri odkrivanju domnevnih kršitev, saj za njih morda izvejo pred pristojnimi organi (“zunanja opozorila”).

Poročevalka Olga Sehnalová (S&D, Češka): »Novi predpisi bodo okrepili in izboljšali sodelovanje vseh akterjev na področju varstva potrošnikov, saj bodo omogočili lažji nadzor spoštovanja zakonodaje in obravnavo čezmejnih kršitev. Nacionalni organi, Komisija in potrošniške organizacije bodo z združenimi močmi vzpostavili učinkovit mehanizem za boj proti nepoštenim trgovcem in uveljavljanje pravic potrošnikov na enotnem trgu.«

 

Naslednji koraki

 

Zakonodajno besedilo, ki ga je Parlament sprejel s 591 glasovi za, 80 proti in 15 vzdržanimi glasovi, mora formalno sprejeti še Svet EU.. Uredba se bo začela uporabljati 24 mesecev po začetku veljavnosti.

 

Primeri preteklih praks, proti katerim se bo z novimi pravili lažje boriti:

 

- čezmejna kratkotrajna promocija letalske družbe, ki kasneje odpove znižane vozovnice

- dolgoročna naročnina, skrita za ponudbo o telefonu za en evro

- spletni trgovec ne dostavi pohištva, ki naj bi ga prodajal - in ki se je preselil štirikrat v treh letih

- pritožbe evropskim potrošniškim centrom o cenah najema avtomobilov, ki kažejo, da so potrošniki diskriminirani glede na državo izvora.

 

 

VIR: Evropski parlament

Za komentiranje morate biti prijavljeni!
Prosimo, da se pri komentiranju držite teme, ne uporabljate sovražnega govora in upoštevate pravila.