Gartenbaukino c Robert Newald

Na Dunaju bodo med 20. oktobrom in 2. novembrom 2016 oči spet uprte v velika filmska platna. Program sega od hollywoodskih in avstrijskih filmov, filmov samostojne produkcije, dokumentarcev, sklopov v poklon Christopherju Walknu, Petru Huttonu in Robertu Landu pa tja do filmske retrospektive. Tako imenovana botra letošnjega festivala bo glasbenica in umetnica Patti Smith, ki bo program obogatila s koncertom in fotografsko razstavo.

Festival bo odprl film ameriškega režiserja Kennetha Lonergana „Manchester ob morju“, ki se bo poleg cele vrste drugih znanih in manj znanih režiserskih imenih udeležil festivala. Na programu izpostavljajo filme, kot so egipčanski „Akher Ayam El Madina“ (Poslednji dnevi mesta), ameriški „Dark Night“, nizozemski dokumentarno-fiktivni hibrid „Bodkin Ras“ in ameriško-iranski film „American Dreams“ o povezovanju Metallice in prve afganistanske rock skupine. Dokumentarni žanr med drugim ponuja teme, kot so razlike med Palestino in Izraelom skozi prizmo glasbene tradicije (A Magical Substance Flows Into Me), francoski pogled na begunski boj za preživetje (Le Permanence) ter portreti sirskih samomorilskih napadalcev (Dugma – The Button), glasbenika Franka Zappe in režiserja Briana De Palme.

Na festivalu se bodo poklonili tudi različnim filmskim ikonam. Sklop „Dancer in the Dark“ je posvečen igralcu Christopherju Walknu s filmi kot so „The Deer Hunter“, „The Dead Zone“ in „The Addiction“. Sklop „Time and Tide“ bo v ospredje postavil delo nedavno preminulega odličnega ameriškega eksperimentalnega ustvarjalca filmov Petra Huttona. Organizatorji so ponovno obudili delo izgubljenega filmskega migranta Roberta Landa, ki je ustvarjal med obema vojnama in sodeloval tudi z Marlene Dietrich in Lilian Harvey. Izpostaviti pa je vsekakor vredno tudi programski del, namenjen retrospektivam s podnaslovom „Tema in variacija v filmu“, kjer bodo soočene enake zgodbe, podane različno v različnih časovnih obdobjih, npr. David proti Goljatu v „Sedmih samurajih“ Kurosawe Akire (1954) in vesternu „Sedem veličastnih“ Johna Sturgesa, portreti likov, kot npr. igralca bilijarda Eddia Felsona v filmu „The Hustler“ Roberta Rossensa (1961) in „Barvi denarja“ Martina Scorseseja (1986) ter soočenje teme prevzetnosti v filmih „All That Heaven Allows“ Douglasa Sirksa (1956), „Strah pojé dušo“ Rainerja Wernerja Fassbindersa (1974) in „Far From Heaven“ Todda Haynesa (2002).

 

Foto: Miles Ahead (c) Brian Douglas, Sony Pictures Classics

Foto: Miles Ahead (c) Brian Douglas, Sony Pictures…

Foto: Akher Ayam El Madina (c) Viennale
Foto: Akher Ayam El Madina (c) Viennale

Za komentiranje morate biti prijavljeni!
Prosimo, da se pri komentiranju držite teme, ne uporabljate sovražnega govora in upoštevate pravila.